الأربعاء، 18 أكتوبر 2017

مين فينا عاش من غير الم بقلم ندا الفجر كريمه دومة



مين فينا عاش من غير الم
ولا انكسر ولا ذاق ندم
فينا اللى عاش من غير امل
ودمعه سال علي الخد سيل
سنين فاتت وسنين جاية
ولا فكرت في يوم أاذيك
سنين ضاعت وانا وياك
واتحملت فيها كتر اساك
واقول اصبر علشان العشرة
اتارى عشرتك كانت هلاك
سنين فاتت كانت مره
مستحيل اكمل كده وياك
كنت بقول بكره حتتغير
وتتغير حياتى معاك
لكن انت زى مانت
وفاكرنى دايبة في هواك
صحيح كنت بشتاق لحبك
وكنت بخاف من ضعفى معاك
كنت بخاف عليك من نفسك
والدمع علي خدى بيترجاك
بطل قسوة وحن شوية
وكفاية تجرح في قلوب الناس
سنين وانا حاسس مر الشكوى
وحياتى معاك كانت هلاك
انا ماشية ومش راجعه تانى
وتاكد انى في يوم حنسى هواك
كفاية سنين ضاعت من عمرى
وانت كده بقسوتك وجفاك
كريمة دومة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

نورا تجلى بقلم شاعر الناي الحزين محمود درويش

 نوراَ تجلي. .......... لما لاح في الأفق اسم محمد تهللت السماء بالضياء والطير غردا كانت الدنيا بالجاهلية في ظلام فأقبل خير الأنام بالضياء مت...