الخميس، 27 أكتوبر 2016

انا حبيتك بقلم زينب شبل

انا حبيتك.. كده... بالفطرة
من غير معرف ايه وياك راح يجرالي بكره
لما قابلت عينيك من فتره ..شغَلوني. اوي على فكرة
ولقيت روحي عايشه معاهم ***ولقيت فكره بتجيب فكره
نسيت الدنيا معدتش فاكره. غير انى بحبك بالفطره
ايوه انا حبيتك بعديها
قولتها. معرفتش. اخبيها
طب وحكايتى ازاى اداريها
ونا من كلمه عليك هاحكيها
راح يفهمو معانيها
لوهيبصو فى عيني هيلاقوا صورتك فيها
ماهى ويايا وعايشه انا ليها
علشان لما القاك توحشني ا قفل عيني عليها
واوعى تفكر انى اكون عايشه ف اوهام
لا يا حبيبي. مش اوهام لو اوهام كنت راح انسى معا الأيام
كنت ابطل استناك علشان اشوفك ف الأحلام
كنت راح انسى احضن. صوتك قبل مانام

كنت ابطل استناك
والقى العمر.. يفوت وياك
مش راح اقول ان انتا حبيبي
مهما.. بعدت .وروحت هناك
واللي يحاول يشغل قلبي اقولهُ قلبي لحبيبي اللي هناك
مانتا حبيبي لو هتكون هنا ولا هناك لو هتغيب العمر بحالهُ قلبي هيفضل كده على حالهُ..يستناك
بقلم زينب شبل /٢٦/١٠/٢٠١٦ُ

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

نورا تجلى بقلم شاعر الناي الحزين محمود درويش

 نوراَ تجلي. .......... لما لاح في الأفق اسم محمد تهللت السماء بالضياء والطير غردا كانت الدنيا بالجاهلية في ظلام فأقبل خير الأنام بالضياء مت...