الجمعة، 18 سبتمبر 2015

أنا مستبده بقلم الشاعر عبدالهادى غزال


انا مستبده
إياك في يوم تقولي لآ
أو حتي ترضيني بآه
كل واحد مننا جواه حاجات وجعاه
بلاش تقلب في الجروح ونوصل لمرحلة الندم
وكل واحد مننا في التاني يطلع منصدم
ونلاقي حياتنا زي حلم نتمني ما حلمناه 
ليه نعيش الحياه بالقلم والمسطره
ونتعامل بمليون وش وبكلمات متعطره
ونفترق في وسط الطريق
والحب بينا يموت بريئ
وأقول عليك كداب وتقول عليا متكبره 
وساعتها اقولك خلي بالك
إياك تفكر إني جاريه 
كسبتها بسيف من فوق حصانك
أو تفكر إني لعبه بابا جابها وأديهالك
أو طفله تايهه في وسط زحمه محتجالك
أو حرف علي هامش حياتك الآستيكه تمحهالك
أنا إنسانه لحم ودم وليا حقوق
مخلوقه من ضلعك إنت
مش كائن نازل من فوق
أنا النعيم اللي في الحياه
أنا بسمه فوق كل الشفاه
أنا ورده في بستان حياتك
أنا اللي راح واللي جاي
واللي باقي من ذكرياتك
لو لقيتك بساط محبه
هخرج عيوني وأهديهالك 
يبقا أنا كده مستبده
ده أنا السعاده اللي مكتوبالك


بقلم الشاعر عبدالهادي غزال

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

نورا تجلى بقلم شاعر الناي الحزين محمود درويش

 نوراَ تجلي. .......... لما لاح في الأفق اسم محمد تهللت السماء بالضياء والطير غردا كانت الدنيا بالجاهلية في ظلام فأقبل خير الأنام بالضياء مت...