الثلاثاء، 17 مايو 2016

:: أخويا و اخويا ::بقلم / معوض حلمي



:: أخويا و اخويا ::
.................................

أخويا
إبن امي
وابويا ...
إحنا زمان
على عهد
الحب
اتربينا ..
لو مات
الأب ..
الأخ الأكبر
بيقوم بينا ...
ويكون
الأب ...
فاوعى
تصدق
إن أنا
من غيرك
حاجه ...
دانا
من غيرك
ولا حاجه
بجد ...
دا الغربه
اللي انا
حاسس
بيها
ف بعدك
بتشقني
شق ...
وف عز
الصيف
حاسس
بالبرد
وشرود
الروح ...
دا الأخ
الطيب
حضن
بيداوي
جروح ...
وجروحي
تطيب
لو تفضل
جانبي ...
ولو تبعد
عني
ريحتها
تفوح ...
وتهون
الدنيا على
وغلاك أبدا
مايهون ...
يابو قلب
يساع
الكون ...
ياملاك
طيب
وحنون ...
لو تسأل
ميت
مليون ...
عن معنى
الأخ ...
هتلاقي
اللي
يقولك ...
أنا عزي
أخويا ...
وانا جاهي
أخويا ...
وانا سندي
أخويا ...
لكن
وصف
أخويا
ف قلبي ...
زي الماس
متخبي ...
كلمة حق
يابن
امي
وابويا ...
عمود
الضهر
إللي
ف ضهري
أخويا ...
وأخويا ...
............................
بقلمي ..
معوض حلمي
منشأة بطاش
تمي الأمديد
دقهلية

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

نورا تجلى بقلم شاعر الناي الحزين محمود درويش

 نوراَ تجلي. .......... لما لاح في الأفق اسم محمد تهللت السماء بالضياء والطير غردا كانت الدنيا بالجاهلية في ظلام فأقبل خير الأنام بالضياء مت...